Blog-leesonderwijs

Leesonderwijs heeft in ons onderwijs een belangrijke plaats in het lesrooster. Veel oefenen en leeskilometers maken helpt. Hiervoor gebruiken we de allernieuwste methode Blink!

We weten dat lezen belangrijk is, maar waarom zou je willen lezen? Het antwoord is simpel, omdat je wilt weten hoe het verhaal verder gaat. Die nieuwsgierigheid is de basis van Blink Lezen. Blink Lezen is een leesmethode voor groep 4 t/m 8. Een combinatie van begrijpend lezen (en luisteren en kijken), technisch lezen, vrij lezen en voorlezen. Blink Lezen maakt kinderen nieuwsgierig. De verhalen zijn zo meeslepend en de afwisselende opdrachten vervelen nooit. Zo ervaren kinderen dat er met lezen een wereld voor ze open gaat. Vol spannende gebeurtenissen, bijzondere belevenissen en verrassende mensen. En ontdekken ze de wereld om zich heen en zichzelf.

Blink Lezen:

• Prikkelt de nieuwsgierigheid
  • Volgens de laatste wetenschappelijke inzichten
  • Ontwikkeld met leerkrachten en kinderen
  • Ieder kind krijgt jaarlijks 5 boeken cadeau
  • Elke dag lekker lezen
  • Actief en samen bezig zijn met wat je leest
  • Lezen in samenhang, met betekenisvolle thema’s die je kunt koppelen aan wereldoriëntatie

De reacties van de kinderen zijn enthousiast! Ze willen niet stoppen met lezen! Een week lezen met Blink bestaat uit de leesclub (dagelijks 30 minuten zelfstandig lezen en de juf leest dagelijks voor), wereldlezen (60 minuten lezen en leren over het thema) en mini-colleges (korte instructielessen over lezen.